Nowy system punktacji w zawodach o Indywidualne Mistrzostwo Świata - zarówno w cyklu Grand Prix jak i rozgrywkach młodzieżowych. Sprawdziliśmy, jakby wyglądała taka klasyfikacja, gdyby zasady obowiązywały już w tym roku.
W ubiegłym roku przesądzono, że w cyklu FIM Speedway Grand Prix będzie obowiązywał nowy system punktacji, który gdyby obowiązywał w minionym sezonie to według wyliczeń gurustats.pl – premiowałby złotem medalem Indywidualnych Mistrzostw Świata – Leona Madsena. Bardzo podobnie jest w Indywidualnych Mistrzostwach Świata Juniorów. Gdyby punktacja została wprowadzona przed sezonem 2019, ze złotego medalu nie cieszyłby się reprezentant Polski!
Międzynarodowa Federacja Motocyklowa FIM ustaliła, że w Mistrzostwach Świata Juniorów do klasyfikacji będziemy przypisać sztywne punkty rankingowe, a nie te, które zostały zdobyte na torze. Zwycięzca zainkasuje dwadzieścia oczek, a trzech pozostali finaliści odpowiednio: 18, 16 i 14. Dwa z trzech finałów zakończyły się triumfem Gleba Czugunowa, który zainkasowałby czterdzieści punktów za turniej w Lublinie oraz Pardubicach. Do tego dorzuca jedenaście punktów za turniej w Güstrow i to dawałoby mu pięćdziesiąt jeden punktów.
O jedno oczko mniej na swoim koncie miałby Bartosz Smektała, więc w jego przypadku sytuacja byłaby niezmienna, bowiem i w nowym i w starym systemie sklasyfikowany byłby na wicemistrzowskiej pozycji. Straciłby najwięcej za to Maksym Drabik, któremu tegoroczne 49 punktów dało złoto młodzieżowego czempionatu, a nowy system wygenerowałby mu zdobycz na poziomie 46 oczek. W efekcie zająłby on o dwie pozycje niższe, niż udało mu się to wywalczyć na torze.
Podsumowując. Gdyby system obowiązywał w tym roku, złoto trafiłoby w ręce Gleba Czugunowa, który mimo dwóch turniejowych zwycięstw był na tyle indywidualnie nieskuteczny, że w efekcie… nie zdobył żadnego medalu. 39 oczek dało mu dopiero czwarte miejsce. Z podium wyleciałby Dominik Kubera, który wygrał w niemieckim Güstrow, ale wyjątkowo spalił turniej w Pardubicach.
A jak nasi pozostali reprezentanci? Wiktor Lampart z dorobkiem 24 punktów zajął dziewiąte miejsce, a Rafał Karczmarz z trzynastoma oczami sklasyfikowany został na pozycji dwunastej. Nowe reguły ustalone przez FIM dużych zmian im nie przynosi. Lampart ex aequo znalazłby się na ósmym miejscu z nowym nabytkiem Stelmet Falubazu – Jonasem Jeppesenem, zaś Karczmarz zająłby trzynastą lokatę.
źródło: inf. własna
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!